Catherina, najprej bi ti rad čestital za osvojeno nagrado, ki si jo prejela na slikarskem Ex tempore na Bledu. Lahko poveš kaj več o samem dogodku in seveda o tvoji sliki, ki je bila nagrajena?

Catherina Zavodnik: Najlepša hvala za čestitke Robert. To je bil prvi blejski Ex tempore, ki ga je organiziralo slikarsko društvo Atelje Bled. Potekal je od 6. do 9. Oktobra. V strokovni žiriji so bili akademska slikarka Melita Vovk, umetnostna zgodovinarka in likovna kritičarka Ana Kunstelj, akademski slikar in likovni mentor Matjaž Arnol in umetnostni zgodovinar in likovni kritik dr. Damir Globočnik.

Vsak tak dogodek je edinstven, nanj se prijavijo različni profili umetnikov, od zgolj ljubiteljev slikarstva, samoukov, pa vse do diplomiranih, magistriranih akademikov. Zanj sem izvedela preko likovnega društva Kranj in vse do zadnjega nisem vedela, ali naj se ga udeležim ali ne. Pa sem se ga. Iz radovednosti in pa tudi nekega notranjega vzgiba, ali mi bo uspelo tako hitro narediti sliko in z željo po novih poznanstvih.

Sliki sem dala naslov Varuhinje jezera. Tokrat sem posegla izrazito po močnem ekspresivnem koloritu, uporabila sem precej vijolične barve v vseh odtenkih, pa potem nekaj svetle modrine, močvirno zelene, jesenske tople barve. V ospredju sem na levi strani upodobila pet račk, v domišljiji si lahko predstavljamo, da so to lahko mandarinke, ki so najbolj priljubljene, znane in pogosto uporabljene kot tradicionalno feng shui zdravilo za ljubezen, in kot simbol za dolg in srečen zakon. Vseh pet skupaj tvori linijo srca, ki jo je moja podzavest očitno kar nekako sama od sebe izlila na platno. Olje na platnu, ki sem ga sama napela in grundirala, nerada uporabljam kupljena.

foto-vojko-zavodnik-2

Foto: Vojko Zavodnik

Kot je zapisal član žirije, dr. Damir Globočnik: “Kompozicijsko premišljena upodobitev Blejskega jezera z otokom je zasnovana kot moderna slikarska podoba. O tem priča živahna barvna lestvica, ki je bolj kot realnemu svetu podrejena slikarkinemu notranjemu nareku. Skrbno položeni barvni nanosi ustvarjajo vtis optičnega gibanja in nenehnega spreminjanja slikarskega motiva pred našimi očmi.”

foto-kara-kalajzic-01

Foto: Klara Kalajzić

Lahko umetnikom, ki bi se morda kdaj udeležili podobnega dogodka, opisala celoten potek dogajanja? Kako se je treba prijaviti? Kakšna so običajno pravila? Kaj ima seveda umetnik od tega, če se odloči za takšen korak? Kaj se zgodi z njegovim delom, ko je dogodek končan?

Catherina Zavodnik: Procesi pri ex temporih so več ali manj zelo podobni. Odvisno od organizatorja. Celoten potek dogajanja poteka, da moraš najprej plačati prijavnino, v primeru blejskega ex tempora je bila prijavnina 19 eur in se je poravnala ob žigosanju podlog. Ta prijavnina je vključevala sodelovanje na 1. slikarskem Ex-temporu Bled 2016, obisk Blejskega gradu z organiziranim vodenjem, pogostitev na spoznavnem večeru Ex-tempore Cafe in pogovor s slikarjem Janezom Ravnikom, praktično darilo Art Ljubljana d.o.o. ter parkiranje na dogovorjenih parkiriščih v času slikarskega Ex-tempora Bled 2016.

Format podlage je moral biti najmanj 50/50cm in največ 100/100cm. Udeleženci so lahko žigosali največ dve prazni slikarski podlagi. Vsak udeleženec ob žigosanju in plačilu prijavnine izpolni tudi prijavnico in s podpisom potrdi, da je seznanjen s Pravilnikom Ex tempora in da se z njegovo vsebino in navedenimi pogoji strinja. Taki dogodki so dobra promocija, veliko ljudi izve zato, ti se povežeš z novimi poznanstvi in en drugemu smo navdih za nova ustvarjanja.

Če se navežem na pretekle tri umetniške mednarodne (plačljive) sejme recimo, kjer sem sodelovala v zadnjih letih; Dunaj, Barcelona in Monaco. Spoznala sem izjemno čudovite ljudi s katerimi smo še danes vsakotedensko na vezi in en drugega spodbujamo na facebooku ter komentiramo in si lajkamo zadeve. Obenem se tudi obveščamo o prevarantskih posameznikih, agencijah, galeristih. Dogaja se mi pogosto, da mi pišejo umetniki iz mednarodnega prostora in mi potožijo kako nategunsko zgodbo, in kaj da naj naredijo. Ogromno je tega zato je potrebno biti previden in se prej pozanimati kdo je ta s katerim boš sodeloval. Ampak to je že druga zgodba, za drug intervju.

Ko je dogodek kot je Ex tempore končan, gre umetniško delo, če ni nagrajeno avtorju nazaj, sicer pa ga prejme kot v mojem primeru Hotel Astoria.

Če sem te prav razumel, si imela samo dva dni časa, da si naslikala sliko, ki je prejela kasneje tudi nagrado. Kako je ustvarjati, če te čas omejuje? 

Catherina Zavodnik: Nekateri Ex tempori trajajo več dni, nekateri manj. Blejski je potekal od 6. oktobra, ko je bil začetek žigosanja podlog ob 14. uri, ter nato še vsak dan do 9. Oktobra, ko je bilo delo potrebno odnesti na vpogled žiriji. Tudi tu je bil čas zelo omejen, delo smo lahko oddali v soboto med 15 in 16 uro. Podelitev nagrad pa je bila potem v nedeljo ob 10. uri v Festivalni dvorani. Da, moja slika je dobila nagrado v kategoriji tematike Barve Bleda. Ti sta bili sicer dve, prispevala pa sta ju Hotel Astoria in Hotel Jelovica Bled. Če te čas omejuje in imaš tisti dan ali dva še precejšnjo množico drugih opravkov je ustvarjati precej strastno.

Jaz sem porabila za svojo sliko približno devet ur. Dobro se je nekako zorganizirati, da ne čutiš pritiska, da moraš skreirati neko vrhunsko umetnino. Mogoče to izvira pri meni iz težnje po popolnosti in takrat je dobro, da se zaveš, da ti niti slučajno ni potrebno biti popoln, da kreiraš zato, da v tem uživaš, se imaš fino, se zabavaš, da nisi preveč strog do sebe. Da si rečeš, da je to zate nova izkušnja, ki ti bo prinesla veliko lepega in povezala s podobno mislečimi ljudmi in da, če ne dobiš nagrade, ali tvoje delo ni izbrano na razstavo, da ni to neka tragedija. Seveda te malce prizadene, ampak taki dogodki so vedno znova loterija. Poskušiš, sodeluješ, drugo leto spet probaš, in na koncu smo vsi zmagovalci, se borimo tako ali drugače vsak na svoji barki  življenjskega učenja.

Kako se ti lotevaš takšnih natečajev, izbereš bolj varno pot, ko ustvarjaš, ali greš bolj na vse ali nič?

Catherina Zavodnik: Takšnih natečajev se lotevam zelo redko. Pri nas v Sloveniji sem se dvakrat prijavila na ex tempore Piran ko sem bila v akademskih letih, pa me niso sprejeli. Tudi letos, me s sliko »Poletje«, niso sprejeli na piranski ex tempore recimo. Nek stanovski kolega me je ob tem potolažil: PIRAN pomeni dober znak – slika ni revialna…

poletje

Poletje / Summer, 80 x 65 cm, olje na platnu

Nekaj let nazaj sem naredila sliko September na Sečoveljskem ex temporu, ki je bila tam spregledana, prišla pa je v ožji izbor 44 razstavljalcev izmed več kot 3000 prijavljenih, in sicer na tako imenovani Forårsudstillingen/Spring Exhibition 2011, ki je potekal v Kunsthal Charlottenborg v Copenhagnu. Šlo je za najbolj prestižen javni poziv umetnikov iz Severne Evrope.

Moja druga mednarodna prijava na natečaj je bila še leta 2012, ko pa sem se prijavila na »Celebrate The Healing Power of Art« in bila ena izmed zmagovalcev Manhattan Arts International. Zelo močna žirija Nancy Reyner (artist/author/instructor), Edward Rubin (NY based arts writer/curator, Renee Phillips (Director, Manhattan Arts International/author), so moje grafično delo »My Face is the prison of Love«, izbrali izmed 44 od več kot 800 vlog umetnikov iz 24 držav.

Ker sem po duši zelo borbena in na momente ognjevita, pogosto reagiram v afektu. Zato se na tem področju učim potrpežljivosti in previdnosti. Ni nekega pravila,najbolje tako kot čutiš, neka vmesna pot, ravnovesje, je ponavadi najboljše…

Tokrat si na Bledu tudi pobirala e-mail naslove tistih, ki so pokazali interes za tvoje delo. Lahko prosim ostalim umetnikom in ustvarjalcem razložiš, zakaj je to tako pomembno?

Catherina Zavodnik: (nasmešek) ..ja…, spomnila sem se na tvoj nasvet, ko si nam ga dal na delavnici za Umetnike, ki želijo zaslužiti več. Kot si že sam dejal, je mailinglista naš glavni vir dobička. Več ljudi kot imaš v bazi, lažje se z njimi kasneje pogajaš za procente pri prodajah slik, popuste pri določenih storitvah. Ker Facebook in ostali mediji lahko propadejo jutri, je dobro, da iz socialnih medijev preusmerjamo podatke na svojo spletko in od tam ljudi v to, da se prijavijo na naše e-novičke. Moje e-novičke pa so tule in bom vesela, če vas umetniška tematika zanima, da se nanje prijavite: Tukaj!

Od tvoje delavnice je preteklo že kar nekaj časa, in po kakšnem dogodku sem vedno znova pozabila vzeti email naslove od ljudi, ki sem jih spoznala. Tokrat pa sem imela s seboj zvezek in svinčnik ter naslove tradicionalno zapisala na list.

Vsakemu od njih sem tudi razložila, da je to moj novi pristop obveščanja, da napišem dva do trikrat na mesec kakšno zanimivo obvestilce v stilu kaj je novega v mojem ustvarjanju, ali je kje kakšna nova razstava, otvoritev, ponudim pa jim tudi namig, da naj si ogledajo moje grafike, slike, portrete, povabim jih na moja spletna omrežja in zaželim, da se v živo srečamo na kakšni razstavi.

Vedno znova dobim prijetne zahvale, ki mi polepšajo dan. Mi pa kljub temu, da sem vešča internetnega delovanja, ni bilo z mailchimpom enostavno. Zato še dobro, da si skreiral napotke, kako se tega lotiti. Hvala!. (Napotke si lahko preberete tukaj:  TUKAJ! )

Če bi lahko dala tri nasvete človeku, ki se želi udeležiti tovrstnih umetniških natečajev, kateri bi to bili?

Catherina Zavodnik: Rudi Kerševan je nekoč dejal:« Drevo mora v globino, da lahko zraste v nebo.« Stkati moraš najprej svoje močne korenine, da te ne bo vsako razočaranje znova in znova sesulo. Jaz sem bila na začetku svoje poti precej krhka, pretirano občutljiva, a nekako sem se zgradila tekom let. Sem močna.

Moj nasvet bi bil, naj se vsak veseli druženja z dobrimi ljudmi, kreira nova poznanstva na takih natečajih, sledi svojim sanjam, sam sebi, svojim vizijam. Da je v svojem delovanju iskren, pošten, strasten, potrpežljiv in predan.

Prav vsak izmed nas v sebi neskončne vire potencialov, za katere pa je potrebno imeti veliko poguma, da bi jih uresničili. Potrebno je verjeti v to kar delaš, imeti zaupanje.

Za konec nam prosim zaupaj, kakšni so tvoji načrti za naslednjih nekaj mesecev in kje izvedo ljudje več o tebi?

Catherina Zavodnik: Pogrešam potovanja, to resnično zelo pogrešam, vendar sem zadnje leto in pol vezana na dom zaradi psa labradorca, ki še vedno potrebuje vsakodnevno nego. Še toliko krajev in dežel je, ki jih moram obiskati, kultur, ki jih moram začutiti. Trenutno sem v pričakovanju velike skupinske razstave udeležencev 53. najstarejše likovne kolonije v srednji Evropi, ki je potekala letos julija v Zagorju, in katere otvoritev del bo 3. decembra v Galeriji Medija kamor vas lepo povabim že zdaj. Ob tem bo izšel tudi katalog, razstava pa se bo selila še na štiri lokacije drugo leto.

Naslednje mesece imam v načrtu veliko slikati, imam kar nekaj novih idej in ko se bodo realizirale bom pravočasno obvestila. Veselim pa se tudi sodelovanja z Galerijo Černe, http://www.galerijacerne.si/ , kjer ravno delamo na tem, da bom imela na njihovi spletni strani svojo osebno predstavitev in naprodaj slike ter grafike.
Več informacij o meni najdete na www.catherina1.com, sprotna dogajanja pa obveščam na javni FB strani. Srčno vabljeni na njeno  javno facebook stran.

***

Brezplačni e-knjigi MOZAIK – PRIROČNIK ZA ZAČETNIKE in KAKO DOLOČIŠ PRAVO CENO SVOJIH UMETNIŠKIH IZDELKOV si lahko snamete s pomočjo kode, ko se prijavite na brezplačne e-novice na tej spletni strani. V e-novicah bo govora o mozaikih in seveda tudi o tem, kako uspešno prodajati umetniške izdelke in storitve. V primeru, da imate težave s prenosom e-knjig, mi prosim pišite na roartdoo@gmail.com!

bothbooks

Podobni članki